Kapı Açık, Algı Kapalı


Dış kaynaklarda ve firmalar da “open door fest” olarak adlandırılan bir olaydır. Neden şenlik dediğime gelirsek eğer, bildiğiniz gibi Şenlikler kısa sürelidir. Açık Kapı olgusu da kısa sürer birçok firma da. kapı açık kalmaya devam etse de, gitmeler azalır. Kapıların değil algı sürecinin açık olması gereklidir.
Aslında kapı açıktır daima. Fakat o açık olan kısım da gizli bir kapı keşfedersin. Ve onu açmanın imkansız olduğunu tespit edersin. Sana ağzıyla gel diyenin,  gözleriyle gelme demesi gibidir bu şenlik. Tabi artık kapı açık olsa da, gizemli bir güç kapıdan içeri girmene müsaade etmez.
Açık kapıya dair birçok gözlemim oldu. Bunların çoğunu da farklı firmalarda çalışan tanıdıklarım dan edindim. “Kapıyı açık gördün diye istediğin zaman gireceğini mi sandın? ” bu cümle ile karşılaşan arkadaşım şaşırmış. Ben de kendisine, bu yönlendirmeyi kimin yaptığını sordum. O da asistanın söylediğini iletti. Belkide yöneticinin bu durumdan haberi bile yok. İşgüzar bir asistanın kişisel kanaati sayesinde yönetici hakkında yanlış düşünceye sahip olunduğunu ilettim. Hani diyoruz ya, yöneticiler kafa yapılarını değiştirmeli ve yönetim karakteri de güncellenmeli diye. İşte eksik olduğumuz nokta; Değişim tek taraflı olmaz. Her birimin değişime ayak uydurması gerekiyor.
Bazen yöneticinizin odasına girer ve ona meramınızı anlatırsınız. Karşılık alamadığınız için de bir daha girmezsiniz odasına. İşte o şenlik orada sona erer sizin ve çevrenizdekiler için. Nitekim kapı duvar. Karşılık bulamadığın zaman kapıları Sökmenin bir anlamı yok. Sen çalışana mesaj veremedikten sonra kapat o kapıyı aç bilgisayarından güzel bir müzik ve kapıl pencereden plaza manzarasına. İşte senin için de açık kapı festivalinin sonuna gelmiş bulunuyoruz.
Örneklerle zenginleştirmek kolay. Çünkü konu net olarak algılanmış değil. Odaya giren çalışanın şevkini kırmak kolay olmamalı. Belkide o kişinin son çaresi sendin. Bir umut olabilirdin ve bazı aksaklıkları bu sayede tespit edebilirdin. Sonucu her ne olursa olsun üst yöneticinin ulaşılamaz oluşu algısı değişmedikçe organizasyon yapısında hep çizgi farkıyla üstte kalmaya devam edecektir.
Algıların açık olduğu yerde, Kapıları açmaya gerek kalmaz.

Kategoriler Kurumsal

Yazı Yorum

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogcu bunu beğendi:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close