Cv Pazarlaması

Birey kendinden istenen görev ve sorumlulukların dışında şirkete neler vadediyor? Bu vaatler kendi yetkinlikleriyle doğru orantılı mı?

 

İşe alımlar genellikle kurumun pozisyon ihtiyacına göre, planlanan bir süreç eşliğinde gelişir. Süreç kapsamında pozisyonun gerekliliği ve sorumlulukları tespit edilir. Bu tespit esnasında pozisyonun ihtiyaç mı yoksa yatırım mı olduğu önemlidir. Neticede kuruma büyük bir maliyettir bu süreç. İş kesinleşince süreç açılır ve ilan detayları belirlenir. Bu detaylar doğrultusunda birden çok aday ile mülakat yapılır. Süreç en uygun adayın işe alımıyla sona erer.

522194_10151233507684732_2015589004_n

Kim Bu Uygun Aday?

Burası kurumlarda değişkenlik gösterir. Özellikle kriterleri tam uyan nitelikte bir aday tercih edilir. Bazı kurumlar aynı koşullarda eşit olan Adaylarda pozitif ayrımcılık gereği kadınlara öncelik verirler.

 

İşin bir de farklı bir boyutu var. Yani adayın kendini kuruma pazarlaması. Bireysel marka pazarlaması da denebilir. Eğer yaptıkların ve yapacaklarınla kendini bir marka olarak düşünüyorsan kendi markanı pazarlayabilirsin. Bireysel marka eşleniklerinden farklı ve hep bir fazlası olandır. Bu da işe alım kriterlerinin dışında adayın ne gibi artıları olduğudur. Bu nispeten adaydan gelen yaratıcı karşı sorular ve cümlelerle oluşan havada gerçekleşir. Kriterleri sağlayan aday görev Tanımı dışında bir şeyler ekleyerek +1 avantaj sağlamak zorundadır. Yani “sizi neden işe almalıyız?” sorusu sorulmadan cevaplar ve planlar kafada belirlenmeli. Bu belki pozisyonun yetkisi dışında kalan bir tanım olabilir. Önemli olan burada değer katma ve fayda sağlamaya istekli olmak.

 

Hem iş başvurularında, hem de aynı şirket içerisinde farklı bir pozisyona başvururken bu pazarlama stratejisi kullanılabilir. İş başvurusunda akılda kalan, fark yaratan aday avantajlıdır.

 

Hazırlık Evresi

İki aşamalı basit bir hazırlık ile birey kendisini, şirketin karar vericilerine pazarlayabilir.

  1. Başvuru yapılan şirket araştırılır. Şirketin sektörü ve rakipleri öğrenilir. Bu araştırma neticesinde geliştirilebilir yanları tespit edilebilir.
  2. Başvurulan pozisyonun sorumluluk alanları tespit edilir. Farklı şirketlerdeki örnekleriyle karşılaştırılır. Araştırılmış pozisyon ve x firmada bu yönde uygulanıp şu şekilde bir fayda sağlıyorlar demek işe hem talip olmak hem de sahiplenmek adına büyük etki bırakır.

 

Nedir Bu Vaatler ?

Finans okumuş veya deneyimi olan bir adayın işe alımda hep bir artısı olduğunu düşünürüm. Neticede kurumun her alanında yükselmek için finans bilgisine ihtiyaç duyulur. Şirket o anki pozisyon için gerekmese de ileriyi düşünerek bu konuda bir kanaat kullanabilir. Veya yabancı dil gereği farklı bir alanda da yardımcı olabileceğini ileten bir adayın çoğu kurumda önceliği vardır.

 

Bazen bireyin edindiği tecrübe ve bilgilerin dışında da farkları olabilir. Bunlar çeşitli erdemler ve davranış biçimleri olabilir. Mesela enerjik ve pozitif bir adayın hangi pozisyon olursa olsun ilk tercih sebebi olması gerektiği gibi. Bu herkesin göz önünde bulundurması gereken bir öncelik. Araştırmacı, sorgulamacı ve septik bir kişinin gelişme konusunda bir çok pozisyona yarar sağlayacağı da unutulmamalıdır. Bir İsveç ordu çakısı dururken neden standart bir çakı alınsın ki?

isviçre-çakısı-özellikleri

Bu bilgi, tecrübe ve davranış biçimlerine sahip olmaktan ziyade, bunu en başarılı ve dolgun bir biçimde pazarlamak önemlidir. Kendini kanıtlaman ve ikna etmen için bu özellikleri işe alımın herhangi bir sürecinde belirterek bu konuda fikir sahibi olmalarını sağlayabilirsin. Paylaşmış olduğun küçük bilgilere ek olarak firma işe alım sorumlusu hem referanslardan, hem eski iş yerinden hem de sosyal medya üzerinden sorgulamasını yapacaktır. Bu yüzden firmaya verdiğin bilgilerin doğruluğu çok önemlidir. Bu da bir erdemdir nihayetinde. Yalan bilgi veren veya yanlış yönlendirme yapan bir aday direk elenir.

 

Kendini Tanı !

Kendisini bir görüşmede pazarlamak isteyen, önce kendini tanımalıdır. Yani yetkinliklerini bilmeli ki mülakatta sorulan sorulara içten cevap verebilmeli. Sırf o işi kapmak adına yalan veya eksik bilgi vermemeli. Bu hem kendiniz hem de şirket için kötü sonuçlar doğurur. Kendini tanırsan ne yapabileceğini iyi bilirsin.

 

Hayat yaşından sonra değil, Farkından sonra başlar. Yani “Herkese karşı bir farkın olmalı ki seçilme Şansın olsun.”

wpid-wp-1402872556221.png

Cv Pazarlaması” için bir yorum

Yazı Yorum

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogcu bunu beğendi:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close