Herkesin Bir Hikayesi Var

Hikaye insanlık tarihinin başlarından beri kullanılan bir anlatım yöntemidir. Bu yöntem inandırıcılık ve akıcılık ile cazibesini korumuş ve günümüze kadar bir çok şekil değiştirerek gelmiştir. Aslında yeryüzünde toplam 40 civarı hikaye çeşidi olduğu söylenir ve durum, kahraman veya kültüre göre değişiklik gösterir.

11390067_10153122095393813_5832499738398629712_n
Sahnede Hikayemizi Coşkuyla Anlattık

Hikayeleştirme Yöntemiyle İkna

Hikâyeler insanları mantıktan öte daha kolay etkileyen ikna araçlarıdır. Genel anlamda iletişimde hikâyeleri kullanmak hız ve kolaylık sağlar. İnsanlar mantıklı ve bilimsel sonuçlardan değil de kişiselleştirilmiş hikâyelerden daha çok etkilenirler. Özellikle de başınızdan geçen bir hikâyeyi aktarmanız karşı tarafı ikna etmek için çok uygundur.

 

Hikaye anlatmanın temelinde karşıdakine dokunma var. Bu sayede anlattığımıza ortak olabiliyor. Anlattığınız kişi kendinden bir şeyler buluyorsa başarılı hikayedir. Başarısı ikna ve çekim gücüyle eş değerdir. Yani hikayeniz ne kadar güçlü ve başarılıysa o kadar gerçeğe yakın demektir. İster kendi yaşadıklarınızdan, ister metaforik, isterseniz de fantastik bir şeyler anlatın. Her halükarda gerçeğe yakın olmalı ve dinleyeni içine almalı.

11428063_10153122095318813_2068454367455528608_n
Sahnede Ortak Hikaye Yazdık

Hikaye Atölyesi

Bu cumartesi günü Burcu Yularcı’nın “Hikaye Atölyesine” davetliydik. Bu atölye sayesinde sevdiğim hikayeleştirme kavramını deneyimleme fırsatım da oldu. Kendi başımıza hikaye yazdık. Hatta onu anlatırken kendimizi kaptırıp tiyatral bir şekilde sergiledik de =) Bu program sayesinde Hikayenin gücünü farkettirmeye çalışıyor ve bu işi öğretiyorlar. Blogger olarak deneyip keyif aldık.

 

Pazarlama için Hikayeleştirme

İnsanlığın başından itibaren var olan hikayeleştirme günümüzde markaların pazarlama alanında en büyük yardımcısı. Çünkü hikayesi olan her marka piyasadaki gücünü artırıyor. Bu sebeple artık her markanın bir hikayesi var. Bazı markalar da başkalarının veya müşterilerinin hikayelerini paylaşıyor. Bu hikayeler sayesinde kişiler markayı kendilerine daha yakın hissediyor ve önem gösteriyorlar.

hikaye

Hikayeleştirme hayatın her alanında karşımıza çıkmaya devam edecek. Siz ya bir hikayenin parçası, ya da kendi hikayenizin kahramanı olursunuz. Karar size kalmış. Hikaye anlatmaya devam edin.

#BuBıyığaGüven

Herkesin Bir Hikayesi Var” için 3 yorum

  1. Bunu Dünyada en iyi yapanlardan biri de Japonlar ..Bir marka yaratmadan önce mutlaka hikayesini yazıyorlar..Bir diğeride Politikacılar:) Maalesef inandırmak için bunu kötüye kullandıkları da oluyor…!

    Beğen

    1. Yorumunuza katılıyorum Bengü hanım. Özellikle Doğu kökenli toplumlarda hikaye çok önemli. Efsaneler, destanlar gibi toplumun bir şeye karşı etki göstermesinin ilk unsuru hikayesi olması. Maalesef siyasette de hikaye var. hatta meclis dışında siyaset yapanlarda da bolca bulunuyor =)

      Beğen

Yazı Yorum

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogcu bunu beğendi:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close