Yaparak Öğrenme ve Uygulamalı Eğitim

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Yaparak Öğrenme
Öğrenme kalıplarının en yüksek oranlı fayda sağlayanı. Hani bir söz vardır ya; “bir musibet bin nasihatten iyidir” diye. İşte orada da belirtildiği gibi çoğu insan deneyimlemeden öğrenemiyor. Aslında bazı insanlar bu genellemenin dışında kalıyor. Yani duyarak veya okuyarak öğrenen kitle de mevcut.

Eğitim sistemimizde okuyarak ve dinleyerek öğrenme yer etmişken, yeni nesil eğitimde “yaparak öğrenme” yükselişe geçiyor. Aslında normalde olan bir öğrenme biçimi. Mesela biyoloji, kimya, fizik gibi dersler laboratuvar ve deney imkanı olmadan öğrenilemez. Olması gereken basamaklar “Bilmek, Yapmak, Olmak” iken, biz önce bilip sonra olduğumuzu zannediyoruz. Fakat yapmıyoruz, yapamıyoruz.

 
Oyun Tabanlı Öğrenme

Yetişkin eğitiminde en sık karşılaşılan sorun ilgisizlik. Çok gerekli ve öncelik olmadığı halde eğitimlere katılmayı da engelliyor. Yetişkin eğitiminde ilk hamle sıkılmanın önüne geçmek. Bu sebeple çoğu sınıf eğitiminde espri yapan eğitmenlere denk gelmişizdir. Mizah iyi bir yol olsa da, kişilerin ilgilerini çekmek için sürekli değil. Bu yüzden çeşitli oyun ve sistemler ile eğitime tam katılım sağlanabiliyor. Biz bunu fiziksel ve dijital oyuncaklarla gerçekleştirirken, bazı kurumlarda oyun tabanlı yönetim ve departman yapılanmaları kuruyor.[/vc_column_text][vc_single_image image=”1892″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]1940 yılında Edgar Dale tarafından hazırlanmış öğrenme piramidinde ne yapıldığı takdirde ne kadarlık öğrenme gerçekleştiği belirtilmiştir. Öğrenme kısmı çoğu zaman ezberlemekle karıştırılabiliyor. Öğrenmenin temeli aslında idrak ve tahlil etme. Yani bilgiyi analiz edip değerlendirebilme kaabiliyeti. Öğrenmeyi sağlayacak unsurlardan biri de sorgulama ve yorum yapabilmedir. Edgar Dale nin piramidine baktığımızda öğrenme metotları belirli yüzdelerle ifade ediliyor. Kısa bir geçmişe yolculuk yaptığımızda aklımızda kalan bilgilerin genellikle üzerine yoğunlaştığımız, yorum yaptığımız veya sorguladığımız bilgiler olduğunu bulabiliriz. Öğrenme bilimsel anlamda beyindeki, nöronlar arası bağ oluşturmaktır. Bu bağların kalın olması için bilgiyi tekrar etme, uygulamaya dökme veya zihinde sorgulamaya ihtiyaç var.

Tüm bu bilgiler ışığında kalıcı ve sağlıklı öğrenmenin en büyük yardımcısı uygulamaktır. Bireyler metafor olarak kullanılan oyuncaklarla oynayarak bilgiyi daha da kalıcı hale getirebilirler.[/vc_column_text][vc_single_image image=”669″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row]

Yazı Yorum

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogcu bunu beğendi:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close