Boğaziçi Üniversitesi İK Zirvesi 2017 Yaklaşıyor

#ikZirve17

Gelenekselleşen Boğaziçi Üniversitesi İnsan Kaynakları Zirvesi Albert Long Hall’de düzenleniyor! Her sene olduğu gibi ben de orada olacağım. Sizlerle de orada olmak ve sohbet etmek isterim.

“Bu yazıya, konuyla alakalı yorum yapan okuyucularımdan 3 kişiye de davetiye hediye edeceğim.”

(Son yorum zamanı 20 Mart Pazartesi saat: 19:00)

Yine insan kanakları ile ilgili geniş alanda konuların konuşulacağı ve sektörde önemli kişilerin katılacağı bu etkinlikte öncelikli olarak not aldığım bazı oturumlar bulunuyor. Malum bir kriz ortamı varken bu ortamda çalışanları konuşmasak olmazdı. Kriz / Kaos ortamlarında çalışanların motivasyonunu nasıl arttırırız? konulu paneli çok merak ediyorum. Burada eminim güzel örnekler duyacağız. Ayrıca eklemek istediğim konular ve sormak istediğim sorular olacaktır. Eğer sizlerin de bu konuda merak ettikleri varsa yorum bölümüne yazarak davetiye kazanma şansı yakalayabilirsiniz.

 


Coca Cola İçecek şirketinden Ebru Özgen’in paylaşımda bulunacağı Kazanan Takım Olmak konusu da benim eğitim olarak verdiğim geniş çaplı bir konu. Çok uluslu ve büyük bir şirkette bunu nasıl başarıyorlar? Burada rol model alabileceğimiz beceriler olabilir mi? Bu sorulara cevap arayacağım.

Ayrıca Yetenek yönetimi ile ilgili yüksek performanslı bir şirket konusunun irdeleneceği bir panel de bulunuyor. Hepsinden önemlisi ilgili bölümde yetenekli mi değil mi? bu soruların cevaplarını arayacağız.

Fazıl Oral‘ın sahnede Liderlikte Geleceğin Kısa Tarihi isimli oturumu da katılımcılara özel tavsiyemdir.

Birçok ismin konuşmacı ve konuk olduğu bu değerli network ortamında güzel fırsatlar yakalayabilmek için vip davetlilere, dekanlık özel kokteyli de zirve bitiminde düzenlenecek.

Her sene olduğu gibi bizelere böylesi lezzetli zirveler hazılayan ve davet eden ekibe de teşekkürlerimi iletiyorum. Zirvede görüşmek üzere.

Zirve hakkında detaylı bilgi ve bilet temini için İK Zirve sitesini ziyaret edebilirsiniz.

 

Boğaziçi Üniversitesi İK Zirvesi 2017 Yaklaşıyor” için 26 yorum

  1. Sağlık sektöründe 4. yılıma giriş yaparken insan kaynakları ve eğitim alanının büyülü dünyasına yeni yeni giriş yapıyorum. Gerçekten keyifli ve özellikli güzel bir alan. Konuşmaları ve paylaşımları mutlaka orada izlemek ve keyifli bir oturum geçirmek isterim. Umarım orada tanışma fırsatımız olur.

    İyi çalışmalar dilerim.

    Beğen

  2. Aydan Sucuoğlu Kıyılmak 17 Mart 2017 — 12:40

    İnsan Kaynaklarına ait terimleri dahi bilmeyen sözde insan kaynakları özde personel müdürlerini yaka paça tutup böyle etkinliklere dahil etmemiz lazım Ali Cevat Bey.

    Beğen

  3. Hülya ERKİL 17 Mart 2017 — 13:37

    Merhaba Ali Cevat bey.
    Sizinle birçok yerde karşılaştık. En sonuncusu kariyer.net semineriydi. Satışta Oyunlaştırma. Oyunlaştırma konusu bir İK Profesyoneli olarak çok ilgimi çeken ve sevdiğim bir konu. Tekrar teşekkürler o seminer için.
    Bu davetiyeyi kazanmak ve orada bulunmayı herkes gibi bende çok isterim. Sorunuzun cevabına gelince ;
    Çalışanların motivasyonunu arttırmak ; öncelikle yöneticileri lider yapmaktan geçiyor. Ne maddiyatı artırmak diyeceğim bu soruya, ne de sosyal etkinlikler diyeceğim. Çünkü yöneticilerin tutum ve davranışları motivasyon üzerinde oldukça etkili..
    Bu fırsatı sunduğunuz için şimdiden teşekkürler,
    Umarım gelebilirim 🙂

    İyi çalışmalar

    Beğen

  4. Bir işveren olsaydım, kaos ortamında çalışmalarına izin vermezdim. Oluşan bir kaos ortamında şirket bütçesini kullanarak çalışanlarımı dünyanın farklı yerlerine bir süreliğine home ofis çalışmaları için gönderirdim böylece çalışanlarım bakış açılarını genişletmiş olurlardı ve döndüklerinde daha çok üreten çalışanım olduğunu görmek beni mutlu ederdi.

    Beğen

  5. Selamlar,

    Şirketler gelecek planlarını, öngörülerini paylaşarak hem motivasyonu hem de aidiyeti arttırabilirler. “Evet kaos ortamındayız ama gelecek dönem için şu şekilde aksiyon planlarımız var, bu planları bu dataları göz önünde bulundurarak yaptık, hep birlikte bu dönemi zarar görmeden /büyüyerek atlatacağımızı düşünüyoruz” derlerse çalışan hem şirketinin bu kaos ortamı için bir planı olduğunu hem de kendine bu plan içinde bir yer verildiğini görecektir. Belirsizlik insanları daha çok geriyor.

    Sevgiler.

    Beğen

  6. İnsan kaynakları zirvelerinde, konusulan tüm konular, tanıstıgımız insanlar, haberdar oldugumuz tüm gelişmeler, işyerlerimiz ve kendimiz icin yeni pencereler açıyor, cagrısımlar yaratıyor, kişisel motivasyonumuzun surdurulebilirliği acısından oldugu gibi, cevremıze de katkı saglayabılmek ıcın bır fırsat olusturuyor. Her İK profesyonelinin ulasabılmesi ve katılabılmesi dileğiyle… Şahsi çabanız için de Ali Cevat Ünsal bey; tesekkur ederım.

    Beğen

  7. Merhabalar
    Kriz veya kaosu hayatın her anında yaşanası bir durum olarak değerlendirirsek kişilerin de bu duruma olan olağan yaklaşımları ile çözümün bulunabilinirliği olasıdır diye düşünüyorum. Şirket içerisindeki algı yönetiminin çok iyi kurgulanıp içselleştirilmesi ile çalışanlar kriz durumları proaktif yaklaşımlarla bastırmış olabilecekler. Tabii ki krizlerin çözülmesi ve çalışan iç motivasyonun arttırılmasındakı en önemli mimarlar yargılayan-eleştiren zihniyetli değil öğrenen zihniyetli yöneticiler olacaktır.
    Sevgi ve saygılarımla

    Beğen

  8. Zirvede yer alan, kriz ortamlarında çalışan motivasyonunu arttırmak, ilginç bir konu. Çalışan motivasyonu ile çoğu firmanın üst yönetiminin ve çalışanların direkt yöneticilerinin ilgilenmediği düşünülürse İK birimleri dışından da yöneticilerin katılması gereken bir etkinlik olduğunu düşünüyorum.

    Beğen

  9. Merhabalar Ali Cevat Bey,

    Çiçeği burnunda bir iletişimciyim. PR, HR ve sosyoloji mezunu, mesleğiyle alakalı olan herşeye merakı olan idealist bir genç olarak orada bulunmak ve sizinle tanışmak çok istiyorum.

    Sevgiyle kalın 🙂

    Beğen

  10. Fatma yılmaz 17 Mart 2017 — 17:34

    Kriz ortamlarında çalışanlara verilmiş olan hakların kısıtlanmasına hangi eylem planlarından sonra başvurulabilir ya da başvurulmalı mıdır hem işçi açısından hem de işveren açısından.

    Beğen

  11. Nilay Alibaz 17 Mart 2017 — 18:33

    Merhabalar, daha çok yeni, amatör bir IK’cı olarak ben de paylaşımlarınızı dinlemek ve tecrübelerinizden faydalanmak isterim.

    Beğen

  12. Sinem KÜÇÜKSELİM 17 Mart 2017 — 21:30

    Merhaba Ali Cevat bey, kaos ortamını yönetmek için lider tek başına hareket etmemeli çalışanların fikirlerini alarak kurumun bir nevi kurtarıcısı olmalarını sağlamalı ve çalışana bu durumu hep birlikte. Aşacakları hissiyatını vermeli, aidiyet aidiyet aidiyet 🙂 Ali Cevat bey umarım katılma şansım olur memnun olurum sizleri de tanımaktan:) iyi çalışmalar.

    Beğen

  13. İsveren ve calisan olarak cesitli olumsuz durumlara maruz kalabiliriz. Lider oldugumda eğer boyle bir durum basima gelirse calisanlarimla bu konuyu acikca konusmayi yeglerim. Onlara sirketimiz icin ozel olduklarini hissetmelerini saglayip bu durumun ustesinden hep birlikte gelebilecegimizi tum samimiyetimle soylerim. Zira samimi ve içten konusmanin basaramayacagi hicbir sey yoktur. 🙂

    Beğen

  14. Rabia Çamdal 18 Mart 2017 — 13:50

    Bu güzel platforma katılmak bir yana , böyle bir yorum ortaklığı ve beyin fırtınası ortamı için bile Anadolunun tam ortasından Kayseri’den memleketim adına da teşekkür ederim.Gerek coğrafi olarak Kapadokya yöresinde yer alıyor oluşumuzun turizmdeki yeri , gerekse sanayimizin politik olayların etkisinde kalması ile şüphesiz son dönem Kriz/ Kaos yönetiminin en çok ihtiyaç duyduğu bölgelerden birindeyiz.Kurum çalışanlarının kişisel yetkinliklerine yönelmelerinin yanısıra , İK’cı olmayanların da İK cı gibi, finanscı olmayanların da finanscı , çalışanın patron , patronun çalışan gibi olmasını sağlayacak birlik ortamının kurulması ile aşılabileceği kanaatindeyim.Detaylar uzun elbet… İyi çalışmalar dilerim.

    Beğen

  15. Bu günlerde bir çok şirketin en önemli konulardan biri haline geldi,
    Çalışanın şirkete bağlılığını sağlayan şansi kazanımların ötesinde anlam taşıyan bir amacın varlılığı, ikincisi ise bu amaca tutkuyla bağlı güçlü lider / liderin varlığıdır.

    Beğen

  16. Hatice Demir 18 Mart 2017 — 20:51

    Merhabalar,
    Geçen sene bu etkinliğe katılmıştım ve bir İnsan Kaynakları Yönetimi ögrencisi olarak bana son derece katkısı oldu. Yetenek Yönetimi ile ilgili konuda oldukça dikkatimi çekti zira bu konuda bir araştırma ödevim bulunuyor. Kendime şans diliyorum 🙂
    Saygı ve sevgilerimle

    Beğen

  17. Merhabalar.

    Öncelikle; kaos ve kriz ortamı günlük hayatımızda da çokça karşılaştığımız bir durum, özellikle İstanbul da yaşayan insanların artık bir kısmı bu kaostan beslendiğini iddia edecek seviyede. Kriz derseniz zaten ülkece çıkamadık içinden:)
    Öhömm pardon ne diyorduk?

    Evet. İş ortamında ki kaos ve kriz.
    Sebebi ne olursa olsun kaos ve kriz ortamında yapılması gereken en öncelikli iş ‘soğukkanlılığı’ korumaktır. Çünkü kaosun içinde kendi kaosumuzu yaratmamız demek asıl düğümün üstüne bir düğüm daha atmak demek olur.
    Sonra ki adım ise tüm çalışma arkadaşları ile bir araya gelmek ve durumu ekibe izah etmek. Ne telaşlı ne de durumun hassasiyetini örtecek kadar rahat.
    Ardından fikir alışverişlerinde bulunmak ve ekibin her üyesine ayri ayrı kendini değerli hissettirmek. Fakat bu fikir alışverişi kesinlikle çıkış kapısını bulamayan telaşlı bir çocuk seviyesinde değil, planı hazır fakat farklı fikirlere, geliştirmeye açık, krizi öngörmüş ve hazırlıksız yakalanmamış bir eda da güven vermeli çalışanlara.
    Güven sağlamak isteyen kişinin önce kendine olan güvenini sağlaması gerektiği gerçeği tekrar su üzerine çıkıyor ve bu düşüşün daha yüksek bir sıçrama için olduğu, bu nadasın daha bereketli bir hasat için olduğuna inanılması ve bunun çalışanlara kaniksatilmasi gerekiyor…
    Ardından görev dağılımları yapılarak…

    Umarım tanışma fırsatımız olur, etkinlikten I.U Iletisim sayfasi aracılığıyla haberdar oldum ve ben de
    2. Sınıfta ağzı süt kokan bir iletişimciyim.
    Iyi çalışmalar dilerim

    Beğen

  18. Merhabalar,
    “Kriz ortamında çalışanların motivasyonunu nasıl arttırırız?”
    Öncelikle krizi kabul etmeli ve etkilerini çok iyi analiz etmeliyiz.
    Bu analiz dogrultusunda kriz sürecinde nasıl bir yol izleneceğine karar vermeliyiz.
    Tüm çalışanlara, yaşanan krizi ve gözlemlenen nedenlerini basitce açıklayarak bu durumdan çıkabilmek için onların desteğine ihtiyacımız olduğunu samimi bir şekilde belirtebiliriz… Devamını karşıklı konuşabilmek dileğiyle

    İyi çalışmalar dilerim.

    Beğen

  19. Fatma yılmaz 19 Mart 2017 — 14:33

    Merhaba Ali Cevat Bey,

    Öncelikle krizin / kaosun kaynağına göre nasıl bir motivasyon aracının/yönteminin kullanılması gerektiğine karar verilmelidir. Çünkü yanlış seçilen motivasyon yöntemi krizin/kaosun daha kötü sonuçlar doğurmasına neden olabilir. Kriz dediğimizde sadece ekonomik-finansal bir durum olmayabilir. Belki de şirketin imajıyla alakalı büyük bir sorun şirkette kaos ortamı yaratmış olabilir.
    Bence İK Zirvesinde örnek olay üzerinden motivasyon yöntemleri üzerinde durulmalı. Kriz/kaos her ne ise çalışanlara samimiyetle anlatılmalı, ekip olarak üstesinden gelinmesi için herkese beklentiler açık ve net anlatılmalı.

    Şirketlerde yaşanan en büyük problemlerden biri olan dedikoduların önüne geçilmeli. Çünkü bu motivasyonu düşüren bir durum. Aksine o dönemlerde yeni projelerle çalışanların yoğun iş temposunda olması sağlanmalı ki çalışanların işe odaklanması sağlanmalı.
    Kriz dönemlerinde çalışanlar her konuda bilgilendirilmeli ve krizin aşılması için sorumluluk tüm çalışanlara verilmeli ve ekip olarak hareket edilmesi sağlanıp motivasyon arttırılmalı, pozitif enerji oluşturulmalı.

    Teşekkürler.

    Beğen

  20. Sercan SAATÇI 19 Mart 2017 — 22:49

    Merhaba Ali Bey ,
    Uzun zamandır sizi tanıyor yazılarınızı ve sosyal medya paylaşımlarınızı takip ediyorum.Oluşturduğunuz güzel içerik ve verdiğiniz yararlı bilgiler için teşekkürü borç bilirim size.

    Seçilen konular günümüzde yaşanan çoğu şeyle ilişkili bu nedenle çok yararlı bir etkinlik olacağı kesin.

    Kriz / Kaos ortamlarında çalışanların motivasyonunu nasıl arttırırız?
    Konusu aslında sadece yerel değil global şirketler içinde çok önemli olan bir konu.Günümüzde yaşanan siyasi olaylar ulusal değil artık global düzeyde bu nedenle hepimiz için önemli olan bir konu.

    Kazanan Takım Olmak.
    Günümüzde bilgi artık heryerde ve herkes bu bilgilere kolayca ulaşabiliyor dolayısıyla sadece kurumsal olarak bakılmamalı konuya bireysel olarakta bu konuşmadan öğrenebileceğimiz çok şey olacağından eminim.

    Yetenek Yönetimi
    Günümüzde artık klasik çalışan kavramı kalmadı.Eskiden belirli kalıplara sahip çalışan adayları vardı ancak bugünlerde herkesin farklı yönleri var ve bunları değerlendirme kısmında bu konuşmanın iyi bir fikir vereceğine eminim.

    Son olarak Liderlikte Geleceğin Kısa Tarihi isimli konuşmayı bende merakla bekliyorum.

    Teşekkürler,

    Beğen

  21. Öncelikle yapacağınız ilk olay çalışanlarınıza güvende olduklarını hissettirmek olacaktır, kriz var işten kovulacağım duygusuna kapılmamaları gerekmekte, haftalık şirket toplanmaları yapardım ve durumun önemini vurgular işlerimize daha çok sarılmamız gerektiğini anlatırdım, motive edici konuşmalar yapardım, bu her zaman işe yarayan bir olaydır.

    Beğen

  22. Pınar Şahin 20 Mart 2017 — 16:01

    Merhaba,

    Öncelikle davetiye imkânı sunduğunuz için teşekkürler.

    Cevap alınmak istenen sorular arasında:
    “Kazanan takım olabilmek için feda edilen şeyler neler?”
    “Kazanan takımda olmak her zaman kazandırır mı?”
    “Çok uluslu şirketlerde kültürel farklılıkların çatışmasını nasıl yönetiyorlar?”

    “Yetenekli ama kurum kültürlerine uymadıklarını düşündükleri bireyleri işe alıyorlar mı?”
    “Oluşturdukları yetenek havuzları ile sadece aktif değil, pasif yetenekleri de kurumlarına çekebiliyorlar mı?”
    “Kazandıkları yeteneklerin beklentilerini karşılayabiliyorlar mı?”
    “Yetenek sürdürülebilirliği için neler yapıyorlar, uyguladıkları bir model var mı?” yer alabilir.

    Kriz ortamında akıllarda “Acaba işten çıkarılacak mıyım?” gibi pek çok soru olacağı için çalışanların performansları ve motivasyonları düşebilir, işten ayrılmayı düşünebilirler. Bu ortamda ayakta kalabilmek, rekabet edebilmek için insan kaynakları departmanına önemli rol düşüyor.
    Uygulanacak politikalar adil olmalı, belirsizlik ve riskler hesaplanıp krizin etkileri anlatıldığında şirkette ortaya atılabilecek söylenti ve dedikodular da önlenmiş olur. Ayrıca “Sanat iyileştirir.” Maliyetleri arttırmadan yapılacak kültür- sanat faaliyetlerinin de gergin kriz ortamında motivasyona katkı sağlayacağını düşünüyorum.

    Teşekkürler

    Beğen

  23. Calisanlarin aidiyet duygularini artirip onlarin surec icinde yer almaları, fikirlerinin alinmasi rol dagiliminda adaletli olunmasi hem firma hem insan kaynaklarini diri tutacaktir.

    Beğen

  24. merve bayraktar 20 Mart 2017 — 16:48

    Kurum içinde dönem dönem yaşanan zor zamanlar,iyi yönetildiği takdirde bir fırsata dönüşebilir aslında. Bu dönemlerde krizi tanımalı, ve iyi yönetebilmeyi bilmek gerekir. Çalışanların verimlilği ve motivasyonu açısından azalma olmaması açısından onlara pozitif düşünmeyi, konuyla alakalı ayrıntılar bilgilendirilmeli ve ekip çalışması sayesinde büyük başarılara imza atılacağı konusunda kendilerini inandırmak gerekmektedir.

    Beğen

  25. Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Yapılan çekiliş sonrasında kazanan 3 talihlimiz; Hülya Erkil, Yeliz Yaman ve Hatice Demir oldu. Kendileriyle zirvede görüşmek üzere.

    Beğen

  26. Hülya ERKİL 20 Mart 2017 — 21:50

    Ali Cevat Bey çok teşekkür ederiz bu imkanı tanıdığınız için. Faydalı ve güze bir zirve olacağına eminim. Orada görüşmek üzere. Mutlu kalın 🙂

    Beğen

Yazı Yorum

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogcu bunu beğendi:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close